Binnen de school wordt ingezet op het verzamelen van heel wat diverse informatie. Alles wordt gebundeld via het schoolsysteem (RCB online). Volgende info wordt verzameld voor de individuele beeldvorming van de leerling: 

 

- info vanuit de vorige school van de leerling/ info van de leerkrachten van vorig jaar 

- beeldvorming via de leerkrachten 

- CLB verslag 

- info vanuit de intake van de ouders 

- externe info (psychiatrie, GI, ondersteuningsteam etc.)

 

Vanuit de doelstellingen wordt ook steeds een nieuwe beeldvorming gemaakt, op die manier hebben we steeds een zicht op waar een kind staat in zijn of haar leerproces.

 

Doorheen het schooljaar genereren de klassenraden ook nieuwe beeldvormingen. Dit kan je terug vinden bij beeldvorming. Dit is meer informatie over de leerling, feedback in de klassenraden, een overzicht van de besprekingen, op deze manier blijft het duidelijk welke info allemaal beschikbaar is. Het volledige profiel van de leerling (dus wanneer je in RCB online klikt op leerling , kan beschouwd worden als een steeds vernieuwende beeldvorming). Hierbij vind je verschillende onderdelen terug: 

 

- beeldvorming (vorige school /leerkrachten) 

- evaluaties 

- rapporten 

- beeldvorming en feedback paramedici en bijscholing begeleiding 

- feiten en opvolging van de feiten 

- afwezigheden 

- zorgdoelen en aanpakken 

- ...